13 Aralık 2015 Pazar

Osho || Kendinle Başla-Ben Kapıyım

Ezop bir masalında, nehir kenarında ki bir akrebin bir kaplumbağaya, “Lütfen beni nehrin diğer tarafına sırtında götür,” dediğini anlatır. Kaplumbağa, “saçmalama! Benim aptal olduğumu
mu sanıyorsun? Beni nehrin ortasında sokabilirsin ve bende boğulur ölürüm .” der. Akrep, ben aptal değilim ama sen öylesin çünkü en basit mantıktan bile anlamıyorsun. Ben Aristo’nun okulundanım, ben mantıkçıyım! Bu yüzden sana mantıktan küçük bir ders öğreteceğim. Eğer seni sokarsam ve sen boğulup ölürsen bende seninle birlikte ölürüm. Bu yüzden makul ol, mantıklı ol. Seni sokmayacağım –seni sokamam,” der.

Kaplumbağa biraz düşünür ve “Tamam! Makul görünüyor. Atla üstüme, gidelim. “ der. Ve tam nehrin ortasında akrep kaplumbağayı sokar. İkisi de batmaya başlarlar. Kaplumbağa ölmeden önce sorar, “Mantığına ne oldu? Çok mantıksız bir şey yaptın ve kendin bunun çok basit mantık olduğunu, bunu asla yapmayacağını söylemiştin. Ama yaptın! Ölmeden önce söyle. Ölmeden önce bir mantık sersi daha alayım.” Akrep, “Bunun mantıkla hiç alakası yok, bu sadece benim doğam. Onsuz olamam. Onun hakkında konuşabilirim ama onsuz olamam. Bunu gerçekten yapamam.” der.
Hem yapmaya hem de yapmamaya elverişli olmadığın şey senin doğanı gösterir.
<-Osho || Kendinle Başla-Ben Kapıyım || Sayfa:93-94->

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder