6 Şubat 2017 Pazartesi

Rüya Dedektifi || Bülent Kaya



‘’Rüya âleminde alırsın, verirsin ama hiçbir şeyi değiştiremezsin. Sadece sen değişirsin bu yolculukta’’
.
İlk önce kitabı, görülen rüyalar hakkında bilgi veren bir kitap olarak düşünmüştüm ama kitapta polis olan Ali’nin hapse nasıl düştüğünü neden bu durumda olduğunu okuyoruz. Ali’ye kitap boyunca gördüğü rüyalar eşlik ediyor.
Kitabı okurken sondan başa doğru okuyormuşum gibi hissettim. Yazar ilk önce ortaya bir sonuç koymuş, daha sonra buraya nasıl geldiğini bölüm bölüm anlatmış. Çoğu bölümün girişinde rüya ile ilgili felsefik bir anlatım var. Yazar bazen öyle bir rüya anlatmış ki yorumlamasını okuyucunun hayal gücüne bırakmış. Rüya ile gerçek, gerçek ile kurgu arasında gidip gelen kitap, farklı bir anlatıma sahip. Yer yer aforizmalara da denk geldiğim kitabı kısa olması sebebiyle bir solukta okuyarak bitirdim.
.
.
“Bir rüya gördüm. Yaşlı bir kadın dedi ki ‘’Her rüya bir evdir. Rüya âleminde sende bir misafirsin. Ne zaman can bedenden çıkar artık sende bir ev sahibi olursun.’’
.
‘’Rüya öğretir. Öğrenme biçimleri hep bir müfredata ve öğretici kabiliyetine bağlıdır. Oysa rüyada anlayıverirsin bilinmeyeni, sırası gelmeden. Bilginin havuzunda yüzersin ve gözüne su kaçar gibi bilgi sana ulaşır ve sende kalır.’’
.
"İnsan yalnız değildir
yalnız olsa bile yalnız değildir."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder