31 Mayıs 2017 Çarşamba

Ölü Doğanlar || Doruk Ateş

İsimler, şehir, sokak ve caddeler bizden olunca daha bir keyifle okuyorum kitabı. @ddorukates in kaleme aldığı bu kitaba bayıldım, baştan sona aksiyon, olaylar, sırlar hiç bitmiyor. Her sayfa da geçmişe dair yeni bir olay öğreniyoruz, heyecan hep dorukta 👌

Ana karakterimiz Başkomiser Yakup, peşinde olduğu uyuşturucu şebekesini Cebeci Asri Mezarlığında çökertmeye çalışırken kendini tamamen farklı bir olayın içinde bulur. Biri yıllar önce öldüğü düşünülen kişileri bulup, kendi mezarlarının içine yerleştirmektedir, dahası bu kişiler çocuk hırsızlığına karışmış kişilerdir. Uyuşturucu, ölümler, çocuk cinayetleri, çalınan doğum ve ölüm belgeleri, askerin, polisin, hemşirenin olaylara dahil olduğu sıkı bir polisiye okudum.

Yazar kitabı araştırarak yazmış, bilmediğimiz olay ve terimleri dipnotlarla sayfa altlarında yazarak kitaba daha bir hakim olmamızı sağlamış. Harika bir kurgusal anlatımı var konçertodan tutunda çizgi filme kadar hepsini harika bir örgü ile birbirine bağlamış.
Polisiye severlerin liste başına eklemesi gereken bir kitap, ben bayıldım 👌
Yüreğinize kaleminize sağlık @ddorukates ikinci kitabı merakla bekliyorum.
"Ölüm, hayatlar arasındaki eşitsizliği bitiriyor olmalıydı. Oysa insanlar bu eşitliği bozmak istiyormuş gibi farklı farklı mezarlar yaptırıyordu; granitten, mermerden, andezitten, betondan ya da kafeslerle örülmüş demirlerden. Taşların üzerinde hayatın özeti gibi duran yazılar bile değişikti. İsimler, doğum ve ölüm tarihleri kimisinde altın yaldızlarla, kimisinde siyah boyayla yazılmıştı."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder